Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Smygdiet

Av Soded Al-atia - 14 augusti 2010 15:53

Yo!


Då har det gått en vecka sedan jag började min smygdiet, meningen med den är att jag ska försöka hitta en bra balans med maten jag käkar och antal set/reps vad gäller styrketräningen.


Idag är 5:e dagen med min nya medicinering och än så länge känner jag inte av någon muskel/ledsmärta så det är bara att köra på! =)


De första två veckorna körde jag 2 set 12 reps, följande 4 veckor 10 reps, och sen dess har jag kört på 8 reps. Nästa vecka sänker jag ytterliggare till 6 reps, antalet set skall jag öka till 3. De två första övningarna på varje pass kommer utföras i form av pyramidövning för att ha så låg skaderisk som möjligt.


Jag kan gott meddela er läsare att jag en veckare senare efter att ha köpt vågen gått från 65 (65,1) kg morgonvikt till 64 (63,9) kg morgonvikt. Under veckan har jag käkat mer eller mindre som vanligt för att utvärdera vad som hänt under en veckas period. Då har jag ändå lyckats slinka ner en hel chips-påse och en 700ml milkshake :-) Fettprocenten ligger mellan 19-23 procent enligt bioimpedansmätningen.


Målet är att fram till jul ligga på ca 60kg och minskad fettprocent (har inte bestämt hur mkt den minskningen skall vara än).


Det här är också första veckan jag tränar 6 ggr/veckan med 3 styrkepass och 3 konditionspass! Söndag är vilodag.
Under mina konditionspass springer jag 2x22 minuter (totalt 44 minuter) med 10-15 min paus mellanåt. Sammanlagt hinner jag springa lite under 7 km och bränt lite under 500 kalorier. Jag fortsätter jobba på att nå 7km gränsen samt 500 kalorier-gränsen. 
Under mina styrketräningspass kör jag 2 set, 8 reps. (nästa vecka sänker jag till 6 reps samt ökar till 3 set). Nästa styrketräningspass blir först på tisdag och då är det bröst axlar och triceps som gäller.


Går fortf dåligt med morgonpromenaderna... skyller på vädret då det regnat de senaste dagarna :/


Peace!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards