Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Update

Av Soded Al-atia - 29 september 2010 23:39

Yo!


Oj... det var länge sen jag bloggade, mycket har hänt på sistone... men det får jag ta upp vid ett senare tillfälle.


Har nu kört det nya schemat i 2,5 vecka och hittills funkar det jättebra. Det är några nya övningar som jag inte utfört tidigare men kommer snabbt in i de. Det enda jag fortfarande har problem med är frontböj- vilken jävla övning... jag får så ont i handleden bara av att hålla upp stången! korsar jag händerna och låter den vila på axlarna får jag jätteont där. Kanske borde stryka den från listan tills jag kontaktat en PT som kan visa hur man gör?

förutom den övningen har jag inte haft några problem med nån övning vilket känns bra =)


En sak som jag börjat köra under mina benpass är att köra ett ben i taget när det är dags för sittande vadpress i benpress, liggande lårcurl och bensparken. Jag får mer tryck i benet och dagen efter får jag en sjuk träningsvärk!

I skrivande stund har jag redan utfört dagens konditionspass och igår körde jag underkropp så jag skriker av träningsvärk just nu :D ÄLSKAR KÄNSLAN!!


Jag tycker att passen börjar ta för lång tid att utföra på gymmen, 1,5-2 timmar nästan. Kommer antagligen skära ner på antalet övningar då detta inte håller.


Blev tipsad om en bok ("prestera mera") för några månader sen av Sara som hon känner författaren till. Fick tag på den i form av gratis PDF så det var bara att tanka ner och läsa, har nu läst ut den och jag måste säga att det fanns mycket nyttigt där.

Har också tagit en föreläsning om 'Kost & hälsa' som anordnades av mitt gym. Även där fick man lite nyttig info ;) föreläsaren tipsade mig om en ny sida www.träningslära.se så det blir mycket artikel-läsande där framöver!


Har fortfarande inte gått ner i vikt sedan sista inlägget vilket kan förklaras av; flera födelsedagstårtor, övergång från medelintensiv träning till HIIT-träning (träning av att förbättra syreupptagningsförmågan) till bekostnad av maximal fettförbränning. Och inte minst större intag av vatten (som är lite lurigt då det inte innehåller kalorier, men en liter vatten = 1 kg, alltså det väger också).


Imorrn blir det pass 4 som är överkropp och på fredag blir det konditionspass igen. Inte förrän på lördag kan jag unna mig en välbehövlig vilodag :)


lovar att skriva inlägg lite oftare nu än sist. Planen är att skriva minst 1 gång i veckan.


Hörs igen snart, ciao! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards