Alla inlägg under september 2010

Av Soded Al-atia - 29 september 2010 23:39

Yo!


Oj... det var länge sen jag bloggade, mycket har hänt på sistone... men det får jag ta upp vid ett senare tillfälle.


Har nu kört det nya schemat i 2,5 vecka och hittills funkar det jättebra. Det är några nya övningar som jag inte utfört tidigare men kommer snabbt in i de. Det enda jag fortfarande har problem med är frontböj- vilken jävla övning... jag får så ont i handleden bara av att hålla upp stången! korsar jag händerna och låter den vila på axlarna får jag jätteont där. Kanske borde stryka den från listan tills jag kontaktat en PT som kan visa hur man gör?

förutom den övningen har jag inte haft några problem med nån övning vilket känns bra =)


En sak som jag börjat köra under mina benpass är att köra ett ben i taget när det är dags för sittande vadpress i benpress, liggande lårcurl och bensparken. Jag får mer tryck i benet och dagen efter får jag en sjuk träningsvärk!

I skrivande stund har jag redan utfört dagens konditionspass och igår körde jag underkropp så jag skriker av träningsvärk just nu :D ÄLSKAR KÄNSLAN!!


Jag tycker att passen börjar ta för lång tid att utföra på gymmen, 1,5-2 timmar nästan. Kommer antagligen skära ner på antalet övningar då detta inte håller.


Blev tipsad om en bok ("prestera mera") för några månader sen av Sara som hon känner författaren till. Fick tag på den i form av gratis PDF så det var bara att tanka ner och läsa, har nu läst ut den och jag måste säga att det fanns mycket nyttigt där.

Har också tagit en föreläsning om 'Kost & hälsa' som anordnades av mitt gym. Även där fick man lite nyttig info ;) föreläsaren tipsade mig om en ny sida www.träningslära.se så det blir mycket artikel-läsande där framöver!


Har fortfarande inte gått ner i vikt sedan sista inlägget vilket kan förklaras av; flera födelsedagstårtor, övergång från medelintensiv träning till HIIT-träning (träning av att förbättra syreupptagningsförmågan) till bekostnad av maximal fettförbränning. Och inte minst större intag av vatten (som är lite lurigt då det inte innehåller kalorier, men en liter vatten = 1 kg, alltså det väger också).


Imorrn blir det pass 4 som är överkropp och på fredag blir det konditionspass igen. Inte förrän på lördag kan jag unna mig en välbehövlig vilodag :)


lovar att skriva inlägg lite oftare nu än sist. Planen är att skriva minst 1 gång i veckan.


Hörs igen snart, ciao! 

Av Soded Al-atia - 12 september 2010 12:04

Yo!


Då var viloveckan över och det kändes ganska skönt måste jag säga =)

med vilovecka menade jag att jag inte körde några styrkepass, endast konditionspass. Ingen morgonpromenad den här veckan =( har varit för lat, men de ska ändras på till nästa vecka.


Har gått över från cross-trainer till löpband nästan helt och det känns skönt. Löpband ger en mer naturlig känsla och jag tror på en avsevärt förbättrad kondition relativt cross-trainern.


Ligger nu på 62,2 kg

förra veckan snittade jag ca 20% fett. Denna vecka ligger jag på 18,5-19,5% =)

på morgnarna brukar fettprocenten ligga nästan 1% högre än mitt på dagen, varför vet jag inte... även muskelmassan brukar visa något mindre men det är antagligen för att de inte är aktiverade än efter nattens långa fasta.


har köpt in kosttillskott nu för första gången! ... men det blir bara Omega-3 (6 och 9) fettsyror den här gången. Aminosyror skall införskaffas vid ett senare tillfälle när det är dags att bygga ordentligt med muskler :P


Och i samband med kosttillskottet ska jag nu ta tag i träningen igen (-;

Kommer att byta från ett splittat schema till ett halvkroppsschema. Dvs jag tränar hela överkroppen på ett pass, och hela underkroppen på ett annat pass. Schemat består alltså av 4 pass (2 över/underkropp) med en dags vila mellanåt. Jag kommer köra konditionspass under "vilodagarna" och ta en hel vilodag var 5:e dag för att inte överträna kroppen. Schemat heter Axon 3.0


Dag 1-5
Pass 1
: Underkropp (tungt)
Dag 6-10
Pass 3
: Underkropp (lätt)
 konditionspass konditionspass
Pass 2: Överkropp (lätt)Pass 4: Överkropp (tungt)
 konditionspass konditionspass
 vilodag vilodag

Gårdagens fest var överskön! Det var premiär för wonderland!

- ny ljudanläggning

- ny ljusanläggning

- bordsbokning

- kända dj:s inhyrna! (igår var det Johan Wedel som är en ny talang!)


   Bland de första där innan de öppnat för allmänheten :) Så går det när man har rätt kontakter. Y'all know who you are loverzz!


Rrriktigt schteek foto måste jag säga =)


Aye well... imorrn börjar jag med mitt nya schema!


Hörs sålänge, Peace!!

Av Soded Al-atia - 5 september 2010 20:05

Yo!


Nu är 3 månader avklarade och har bestämt mig för att ta en vecka vila. Efter det byter jag schema. Riktigt skönt slut på mina 3 första månader måste jag säga. Det började med morgonpromenad runt stadsparken, sen direkt efter det simning! Lite senare på dagen stack jag och gymmade och som avslut på dagen blev det festande!! (ofc utan alkohol).
Har inte simmat på 4-5 år så det kändes roligt att börja igen. Nästa simtillfälle blir kanske först om en månad så det är inget jag kommer satsa på i dagsläget.


Efter 3 månader avklarade har jag;

 - Tappat cirka 3% fett.

 - Minskat cirka 3 cm i midjemått.

 - Gått ner cirka 3 kg  i vikt. (senaste veckan gick jag ner 0,4kg vilket är perfekt tycker jag^^ ha-ha på björn som tyckte jag åt en urusel kost! :P).


Det har nu gått en vecka sedan skolan startade officiellt och som följd har jag minskat på morgonpromenaderna men å andra sidan har jag börjat cykla till skolan igen vilket är ypperligt! :)

Jag kommer förutom cyklingen även fortsätta med konditionen varannan dag under min vilovecka och ska försöka hinna med minst 2-3 morgonpromenader.


Lite kul fakta; om jag fortsätter i samma takt kommer jag vid jul...


- Ligga på 16-18%
- gå ner en byxstorlek xD (nya jeans? sure.. vrf nt)
- Ligga på det proportionella 160cm - 60kg som jag en gång i tiden låg.


Aye well.. låt oss inte drömma bort för mkt. Full fart framåt iaf!


peace out!

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards