Alla inlägg under oktober 2010

Av Soded Al-atia - 22 oktober 2010 10:07

Yo!


En snabb koll på vågen visar otroliga 61,4 kg! men lite mer precist kan man säga att jag ligger och pendlar mellan 61,5 - 61,8 kg från dag till dag. Skönt att se fortsatt resultat på deffningen :)


Omega-3 tillskottet som jag intagit är snart slut och det är dags att beställa nytt. Kommer utöka tillskotten med en ny produkt från kolozzeum som heter Diablo (innehåller koffein, grönte extrakt och Citrus aurantium) det sistnämnda har jag lite koll på vad det är.

Dessutom är det dags att köpa en kalipermätare känner jag, noggrannheten på den är bättre än bioimpedans.


Träningen går bra. Jag har bytt ut några övningar och strukit vissa, så det blir ett modifierat Axon 3.0 och snart är 6 veckor avklarade. För några dagar sen körde jag tung underkropp och dagen efter det konditionspass vilket slutade med att jag fick småont i hälsenan... får ta det lite lugnare på gymmet framöver men känner inte av något längre vilket är bra.


Testade springa 5 km utan vilopaus, hamnade på 38minuter inklusive 5 minuters gående- uppvärmning. Snittade 8km/h och nästa gång (dvs idag) ska jag öka till 9km/h (också denna gång försöka utan vilopaus).


Var hos min astmaläkare igår och i samma avdelning fanns det sjukgymnaster som var intresserade av unga vuxna som tränade regelbundet! perfekt tyckte jag... och jag har bestämt en tid med de redan nästa vecka. Förhoppningsvis blir det en regelbunden träff med de och de ska lära mig andningstekniker etc... och kanske skapa ett skräddarsytt schema som jag kan träna efter.


full fart framåt helt enkelt!!

Peace out! 

Av Soded Al-atia - 15 oktober 2010 23:11

Yo!


Dags att skriva igen känner jag. Har varit dålig med det på sistone och har också märkt ett direkt samband mellan hur ofta jag skriver här på bloggen och hur motiverad man är för träningen.


Men som rubriken lyder... jag har haft mycket på G samtidigt. Huset skall säljas och letar aktivt efter nytt boende. En sak är säkert och det är att det blir mer centralt! Fyfan va skönt det ska bli att slippa den här hålan :P aldrig mer så avlägset från centrum.


Jag har bestämt mig för att köra på lågvarv det här året och försöka läsa upp mina ej avslutade kurser. Nästa år kommer jag ta studieuppehåll för att sikta på en annan snarlik utbildning, dock i malmö.


Nu till träningen! Det har gått ganska segt måste jag säga då jag den senaste månaden endast gått ner ynka 0,4 kg (men min fettprocent har sjunkit ytterliggare någon procentenhet). Dessutom vill jag inte gå ner under 60 kg, men jag fortsätter sålänge jag har för mkt fett eller fram till sommaren. Jag ligger och pendlar mellan 61,9kg och 62,1kg beroende på hur mycket vatten jag druckit den dagen. För en vecka sen mätte jag mitt midjemått och konstaterade att jag minskat 7 cm i midjemått sen jag började deffa!! (yeeaaah, those jeans are gettin pretty loose on me yo')


Imorrn blir det pass 1 och då är det tung träning på underkroppen som gäller.

Har skärt ner övningarna från 9 till 7 för att hinna med, annars tycker jag det tar för lång tid.

Hörs igen om en vecka


peace out!

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards