Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Nytt schema!

Av Soded Al-atia - 12 september 2010 12:04

Yo!


Då var viloveckan över och det kändes ganska skönt måste jag säga =)

med vilovecka menade jag att jag inte körde några styrkepass, endast konditionspass. Ingen morgonpromenad den här veckan =( har varit för lat, men de ska ändras på till nästa vecka.


Har gått över från cross-trainer till löpband nästan helt och det känns skönt. Löpband ger en mer naturlig känsla och jag tror på en avsevärt förbättrad kondition relativt cross-trainern.


Ligger nu på 62,2 kg

förra veckan snittade jag ca 20% fett. Denna vecka ligger jag på 18,5-19,5% =)

på morgnarna brukar fettprocenten ligga nästan 1% högre än mitt på dagen, varför vet jag inte... även muskelmassan brukar visa något mindre men det är antagligen för att de inte är aktiverade än efter nattens långa fasta.


har köpt in kosttillskott nu för första gången! ... men det blir bara Omega-3 (6 och 9) fettsyror den här gången. Aminosyror skall införskaffas vid ett senare tillfälle när det är dags att bygga ordentligt med muskler :P


Och i samband med kosttillskottet ska jag nu ta tag i träningen igen (-;

Kommer att byta från ett splittat schema till ett halvkroppsschema. Dvs jag tränar hela överkroppen på ett pass, och hela underkroppen på ett annat pass. Schemat består alltså av 4 pass (2 över/underkropp) med en dags vila mellanåt. Jag kommer köra konditionspass under "vilodagarna" och ta en hel vilodag var 5:e dag för att inte överträna kroppen. Schemat heter Axon 3.0


Dag 1-5
Pass 1
: Underkropp (tungt)
Dag 6-10
Pass 3
: Underkropp (lätt)
 konditionspass konditionspass
Pass 2: Överkropp (lätt)Pass 4: Överkropp (tungt)
 konditionspass konditionspass
 vilodag vilodag

Gårdagens fest var överskön! Det var premiär för wonderland!

- ny ljudanläggning

- ny ljusanläggning

- bordsbokning

- kända dj:s inhyrna! (igår var det Johan Wedel som är en ny talang!)


   Bland de första där innan de öppnat för allmänheten :) Så går det när man har rätt kontakter. Y'all know who you are loverzz!


Rrriktigt schteek foto måste jag säga =)


Aye well... imorrn börjar jag med mitt nya schema!


Hörs sålänge, Peace!!

 
 
Ingen bild

Joakim Åkesson

22 september 2010 09:46

Gjgj. Måste erkänna att jag inte läst på ett tag, sitter nästan aldrig vid datorn nu för tiden. Börjat plugga lite. Hur går det för dig med linalgen?

En fråga: hur mäter du fett-procenten?
Och lite tips: Hur kommer det sig att du inte vill löpa utomhus istället för på löpbandet om du vill ha en naturlig känsla? Ett plus med utomhuslöpning är bl.a att man tränar fler muskler eftersom man svänger och lutar sig i olika vinklar i nedför-/uppförsbackar, utomhusluften innehåller mer syre så man presterar bättre och det är trevligare att springa ute i solskenet ( och även i vissa fall trevligare även i regnet ) än vad det är att springa inomhus. Ytterliggare ett plus är att när du väl springer på löpbandet igen ( p.g.a dåligt väder kanske? ) så blir det också kul, för omväxling förnöjer ;) OCH BÖRJA CYKLA!

Och hur gick det med röstandet och vad tycker du om valet? xD

Soded Al-atia

22 september 2010 22:37

fyy.. det värmer mig om hjärtat när du läser och kommenterar mina inlägg :) men det är lugnt, förstår att du är upptagen med jobbet och allt därtill.

Plugget har varit orört på lite över en vecka nu :( inte haft någon lust alls att plugga. Tänkte faktiskt fråga dig om vi kunde träffas och köra ett kom-igång-på-riktigt-pluggande-inför-tentan pass i veckan?

Röstandet gick bra, Jens väckte mitt intresse för politiken och jag har pluggat på tillräckligt inför valet för att rösta =) det blev FP för min del! Sverige befinner sig i en ny situation vad gäller politik... Men det ska bli intressant att följa.

de resterande frågorna om träning kan jag ta och besvara imorgon i samband med ett nytt inlägg =) länge sen sist..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards