Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

full fart framåt!

Av Soded Al-atia - 22 oktober 2010 10:07

Yo!


En snabb koll på vågen visar otroliga 61,4 kg! men lite mer precist kan man säga att jag ligger och pendlar mellan 61,5 - 61,8 kg från dag till dag. Skönt att se fortsatt resultat på deffningen :)


Omega-3 tillskottet som jag intagit är snart slut och det är dags att beställa nytt. Kommer utöka tillskotten med en ny produkt från kolozzeum som heter Diablo (innehåller koffein, grönte extrakt och Citrus aurantium) det sistnämnda har jag lite koll på vad det är.

Dessutom är det dags att köpa en kalipermätare känner jag, noggrannheten på den är bättre än bioimpedans.


Träningen går bra. Jag har bytt ut några övningar och strukit vissa, så det blir ett modifierat Axon 3.0 och snart är 6 veckor avklarade. För några dagar sen körde jag tung underkropp och dagen efter det konditionspass vilket slutade med att jag fick småont i hälsenan... får ta det lite lugnare på gymmet framöver men känner inte av något längre vilket är bra.


Testade springa 5 km utan vilopaus, hamnade på 38minuter inklusive 5 minuters gående- uppvärmning. Snittade 8km/h och nästa gång (dvs idag) ska jag öka till 9km/h (också denna gång försöka utan vilopaus).


Var hos min astmaläkare igår och i samma avdelning fanns det sjukgymnaster som var intresserade av unga vuxna som tränade regelbundet! perfekt tyckte jag... och jag har bestämt en tid med de redan nästa vecka. Förhoppningsvis blir det en regelbunden träff med de och de ska lära mig andningstekniker etc... och kanske skapa ett skräddarsytt schema som jag kan träna efter.


full fart framåt helt enkelt!!

Peace out! 

 
 
Ingen bild

sulle

10 januari 2011 13:50

hur kollar du hur mkt fett man har i procent etc?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards