Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Good to be back!

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans...


..skoja bara, men ärligt, YO!


Det var ett tag sen sist haha ;)

I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i januari! Under mitt uppehåll har jag inte brytt mig om att kolla vikten och midjemåttet och ej heller vad jag får äta/inte äta. In fact har jag medvetet käkat maaaaasssssaaa skräpmat och god julmat så ehm... ja, man får väl skylla sig själv litegrann.


MEN MEN NOW I'M BACK! Började träna i fredags igen, och idag hann jag med ett pass till. Hittills har det bara varit "lugnt" tempo - lite uppvärmning inför vad som komma skall. Sista veckan i januari skall jag inte påbörja något schema utan jag kör löpning + tränar de muskelgrupper jag känner för, allt eftersom.


Kan berätta att jag gick ner 7 cm i midjemått under min deffning, och nu efter all god mat har jag gått upp 5 cm igen *snyft*
Men inga ursäkter nu! nu skall det köttas på riktigt hårt och mitt första mål kommer bli att komma ner till 80 cm i midjemått! (räknar vid navel-höjden)


En annan god nyhet är att jag anmält mig till att spela korpen-fotboll med min gamle grundskole- kompis Marcus! ska bli hur kul som helst :)

Det är 7-manna-fotboll utomhus på klostergården så fram till säsongstarten skall jag få upp kondisen något samt aktivera musklerna. Jag är så lycklig att jag inte kan sluta le :)


Imorrn påbörjar vi sista veckan i Januari och känner för ett konditionspass. Få se hur mycket jag orkar med.... Wish me good luck!

Anyways.. that's all for now.
Peace!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Av Soded Al-atia - 3 november 2010 22:43


Yo!   Dags att uppdatera bloggen lite =)        första viktiga punkten jag vill ta upp är att jag var hos en sjukgymnast i min astma avdelning där jag fick lära mig en andningsteknik som motverkar astma-anfall. Det ska jag implementera f...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards