Alla inlägg under november 2010

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!


har varit dålig på att uppdatera bloggen =(


har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ingen ork/energi till det (kanske för att jag var under en deffningsperiod).


Nu bytar jag tillbaka till Axon 2.0 som jag tyckte om mycket mer. Fast jag har tagit en vilovecka, behövde koppla ner lite. Jag kommer sluta deffa och käka normalt i någon månad eller två. Ska bli sköönt att kunna käka lite skräpmat när man känner för de (: men de kommer aldrig bli som förr igen ;)


nästa gång jag tränar blir på måndag och då får det bli konditionspass, så jag kommer igång på riktigt. Tills dess, peace out!

Av Soded Al-atia - 3 november 2010 22:43

Yo!


Dags att uppdatera bloggen lite =)


  


första viktiga punkten jag vill ta upp är att jag var hos en sjukgymnast i min astma avdelning där jag fick lära mig en andningsteknik som motverkar astma-anfall. Det ska jag implementera framöver :)


Är nere på stabila 61,2kg men känner att jag börjar tappa fokus och en del godis/chips slinker in i magen... inte minst för att halloween nyss varit. Ska försöka ändra på detta ASAP, kanske i form av nolltolerans mot skräpmat i en vecka?


Men den i särklass viktigaste punkten som jag vill ta upp är att jag införskaffat mig kosttillskott!!

Det blev mer Omega-3 då min flaska på 210ml tog slut idag xD- den här gången blev det dock gelatintabletter för jag orkade inte smaken av flytande olja...

Vitamin-D också den i form av gelatintabletter, men med ett hölje av kallpressad olivolja eftersom vitamin-D är fettlöslig.

Gojibär- en ask för att testa smaken. Den är säkert jättebra som antioxidant men smaken är som baken, och det kostade en del... Kanske i framtiden.

Ripped Caps är bantningspiller som ökar den mentala skärpan på köpet. Består till största del av koffein och synefrin. Rekommenderad dos här är 10 kapslar om dagen vilket jag tycker är på tok för mycket. Håller mig till 6 stycken om dagen.

BCAA är de grenade aminosyrorna (3 av de 8 essentiella aminosyrorna som svarar allra bäst på träning). Detta är det enda jag köpte i pulverform och jag ångrar mig verkligen... det smakar verkligen SKIT!! Har hittills bara blandat med vatten, ska testa blanda med mjölk nästa gång.


Nästa gång blir det enbart företaget WNT som jag har förtroende för och så kommer jag hålla mig till kapslar.


Peace out!!

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards