Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

3 veckor senare...

Av Soded Al-atia - 29 augusti 2010 11:53

Yo!


Tänkte att det är dags att uppdatera er med lite resultat =)


När jag först startade min smygdiet vägde jag 65kg morgonvikt.

1 vecka senare vägde jag 64kg morgonvikt.

2 veckor senare vägde jag 63kg morgonvikt.

3 veckor senare (idag) väger jag 62,7kg morgonvikt.


Har diskuterat en del med min vän björn i början av veckan och han ansåg att jag gick ner för fort, vilket jag också tyckte. Vill helst ligga på ca 0,5kg/vecka.

Möjliga anledningar till varför jag bara minskade med 0,3kg kan vara att jag

- käkat lite mer än de andra veckorna.

- minskat antal morgonpromenader från 4 till 2. (jag vet, dålig diciplin)

- bytt från cross-trainer till löpband (mindre svett men blir mer trött och känns naturligare, funderar på att blanda cross-trainer med löpband varje konditionspass).


Något som är ännu viktigare att nämna är min fettprocent! =) Nu är det så att jag har en bioimpedans våg som kanske inte stämmer helt och hållet. Viss avvikelse får man ha i åtanke.


När jag först startade så snittade jag mellan 21-23% vilket är på tok för mkt! (Jag anser att den korrekta siffran är ännu högre *snyft*).

Nu snittar jag mellan 18-20% så visst är den på väg ner?!

Mitt mål fram till jul är att ligga på ca 60 kg och ha en fettprocent på ca 15% (ju mindre fettprocent desto bättre!).


10 veckor är nu avklarade på mitt nuvarande träningsschema, efter 12 veckor byter jag till ett lite mer intensivt schema där jag tränar alla muskelgrupper två gånger i veckan istället för nuvarande 1 gång i veckan. Om vädret tillåter skall jag i slutet av september månad springa dalbysträckan igen med björn! =)


Igår var det filmkväll hos jens! Efter lite diskussion kom vi fram till att vi skulle se Boondock Saints. Både Jocke och Jens hade sett filmen innan, men den var ny för min del (surprise?). Vi hann inte se så mkt innan ett gäng tjejer vandrade in relativt oväntat. Ingen av oss kände de, men det gjorde inget... vi hade det jättetrevligt ändå med tjejerna =) filmen får vi ta och se om en annan gång... kanske nästa vecka?


Oooh, glömde nästan berätta en sak till; jag och jens var på södra esplanadens loppmarknad och gjorde ett fynd! 6 maffia filmer för 20:- stycket! Då var min samling påbörjad.


Idag är det söndag = vilodag, så nästa pass blir imorrn och då är det konditionspass som gäller.


Peace out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards