Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Bästa konditionspasset hittills!

Av Soded Al-atia - 20 augusti 2010 23:51

Yo!


Tar mig i kragen och skriver ett nytt inlägg då en person vars namn är Jens påstod att jag "aldrig skriver". Det här inlägget får jag tillägna åt dig =)


Då var man nästan klar med andra veckan av smygdieten. Har käkat upp mig en del då jag insåg i början av veckan att jag gick ner på tok för fort. Har snarare gått upp litegranna de senaste två dygnen. Men idag körde jag på ett brutalt konditionspass!


Det blev en tre timmar lång intervall träning med min kompis björn, som pushade mig till det yttersta, stort tack :). Vi valde lund-dalby sträckan som ligger på strax över 1.5 mil. Aaa jag vet, det är inte dåligt det... men den jäveln blev inte ens anfådd! Dessutom tog jag en morgonpromenad så idag var ingen dålig dag måste jag säga. Stegräknaren visade på mäkta 27 000 steg!! Det slog mitt förra rekord med hästlängder.


Imorrn blir min 4:e dag i rad som jag morgonpromenerar, och rekommenderar alla att börja. Det är så fridfullt och så skönt, speciellt om vädret är bra. Kommer kanske trappa upp det till en powerwalk men det får bli först om någon månad eller två. Även här gället mottot- skynda långsamt!


Har nu gått in i en styrketräningsfas där jag kör på 3 set och 6 reps. De första övningarna väljer jag att köra pyramidset vilket innebär att om jag t.ex ska köra på 50kg marklyft så kör jag istället (6x20 /6x30/ 6x40/ 6x50)- brukar öka antal set till 5 här för att få en bra uppvärmning av mina muskler och leder.


En vecka är avklarad med min nya medicinering och jag måste säga att biverkningarna börjar dyka upp. Acnen har tillfälligen ökat något och de gör ont som fäään. Jag har de mest extrema torra läpparna så de finns inte. No sign of muskel/ledvärk här inte så det är bara tuta och köra!
Har tagit kontakt med en kompis (Mogyi!) vars mamma är läkare och hon påstod att det är ok med kosttillskott som Omega-3 och EAA (Essential Amino Acids). Jag kommer till en början bara köra på Omega-3. EAA väntar jag med några månader..


kom ihåg: Det är nästintill (såvida du inte satsar på tour de france) fysiskt omöjligt att tömma kroppens glykogendepåer efter en intensiv fysisk träning. Du behöver inte vräka i dig med massa kolhydrater direkt efteråt, det räcker gott och väl med en ordentlig måltid inom en timme efteråt.


Imorrn är det rygg, biceps och mage som gäller. Nu är det sovdags för benen värker som bara den!

Peace out!

 
 
Ingen bild

Selwan Shalan

25 augusti 2010 18:25

Bra, fortsätt.)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards