Direktlänk till inlägg 5 september 2010

Milestone 1 avklarat- 3månader.

Av Soded Al-atia - 5 september 2010 20:05

Yo!


Nu är 3 månader avklarade och har bestämt mig för att ta en vecka vila. Efter det byter jag schema. Riktigt skönt slut på mina 3 första månader måste jag säga. Det började med morgonpromenad runt stadsparken, sen direkt efter det simning! Lite senare på dagen stack jag och gymmade och som avslut på dagen blev det festande!! (ofc utan alkohol).
Har inte simmat på 4-5 år så det kändes roligt att börja igen. Nästa simtillfälle blir kanske först om en månad så det är inget jag kommer satsa på i dagsläget.


Efter 3 månader avklarade har jag;

 - Tappat cirka 3% fett.

 - Minskat cirka 3 cm i midjemått.

 - Gått ner cirka 3 kg  i vikt. (senaste veckan gick jag ner 0,4kg vilket är perfekt tycker jag^^ ha-ha på björn som tyckte jag åt en urusel kost! :P).


Det har nu gått en vecka sedan skolan startade officiellt och som följd har jag minskat på morgonpromenaderna men å andra sidan har jag börjat cykla till skolan igen vilket är ypperligt! :)

Jag kommer förutom cyklingen även fortsätta med konditionen varannan dag under min vilovecka och ska försöka hinna med minst 2-3 morgonpromenader.


Lite kul fakta; om jag fortsätter i samma takt kommer jag vid jul...


- Ligga på 16-18%
- gå ner en byxstorlek xD (nya jeans? sure.. vrf nt)
- Ligga på det proportionella 160cm - 60kg som jag en gång i tiden låg.


Aye well.. låt oss inte drömma bort för mkt. Full fart framåt iaf!


peace out!

 
 
Ingen bild

TheLegend

6 september 2010 19:22

3 månader mindre att bli starkare än mig på xD

Soded Al-atia

12 september 2010 12:04

mmm sant :P tror nog att första året ryker åt att fixa kroppen först (bli av med all fett) :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soded Al-atia - 29 maj 2011 13:12

Yo!ÅÅhh äntligen är det sommarlov för min del! kan äntligen pusta ut i någon månad innan det är dags igen att tentaplugga.   De senaste 2 veckorna på gymmet har varit en fröjd och jag känner verkligen hur kroppen börjar anpassa sig till den nya l...

Av Soded Al-atia - 12 maj 2011 16:30

Wazzup world!   Ja jag vet... det var lääänge sen jag bloggade sist. Träningen under vårterminen har varit alledeles för oregelbunden med långa uppehåll mellan passen och har varit en besvikelse. Jag har länge gått och haft ångest över att jag in...

Av Soded Al-atia - 31 januari 2011 22:17

Yo!!!   Jag kan gott meddela att jag gått ner 1 cm i midjemått sen förra veckans mätning ;) Detta mycket på grund av ett skärpt kostintag. Även om jag börjat med träningen igen har jag försökt att inte ge kroppen alltför mycket stryk i början, me...

Av Soded Al-atia - 24 januari 2011 00:51

Kära fans.....skoja bara, men ärligt, YO!   Det var ett tag sen sist haha ;) I slutet av november tröttnade jag på att deffa och kort därefter beslöt jag mig för att göra ett "litet" uppehåll under december månad, fast höll i sig sent in i janu...

Av Soded Al-atia - 21 november 2010 00:45

Yo!   har varit dålig på att uppdatera bloggen =(   har kört på Axon 3.0 i 8 veckor och jag måste säga att jag inte tyckte om halvkroppsschema. Det var för många övningar, för många sets och för mycket som skulle göras på samma pass, hade ing...

Presentation


I'm on a boat!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards